Wachttijden
RiaggZ Parkstad maakt geen onderscheid in wachttijd t.a.v. klachten en hulpvraag. Vanwege diverse afspraken met zorgverzekeraars, kunnen de wachttijden per zorgverzekeraar helaas wel verschillen.
Vanwege de vele aanmeldingen moeten wij helaas weer een aanmeldstop afkondigen die ingaat per 18 oktober 2024.
Zorgverzekeraar Wachttijd tot aan intake Wachttijd tussen intake en behandeling
Achmea
(De Friesland, FBTO, Interpolis, Zilveren Kruis).
(Nationale Nederlanden, Ohra) Stop
DSW / Stad Holland Stop
ASR Stop
Eucare/Caresq Stop
Menzis Stop
VGZ Stop
(UMC, IZA, Univé, Zekur, Bewust, IZZ)
CZ Stop
(laatste update 8 september 2024)
De wachttijden worden maandelijks bijgewerkt, de actuele wachtduur kan daardoor afwijken.
RiaggZ Parkstad heeft voor 2024 geen contracten met ENO, ONVZ en Zorg en Zekerheid afgesloten.
Als u bij deze verzekeraars verzekerd bent kunnen wij u spijtig genoeg niet in zorg nemen.
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met ons of uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een (andere) zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraar gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Info voor verwijzers:
Onderstaande info is van belang voor alle verwijzingen naar RiaggZ Parkstad:
Wij streven zo snel mogelijke doorlooptijden en zo kort mogelijke wachtlijsten in onze zorg. Wij vragen u om uw verwijzing aan ons te checken op onderstaande punten voordat u deze naar ons verstuurt:
Zorg dat in ieder geval op de verwijzing staat (conform NHG-richtlijnen):
-
Adressering aan RiaggZ Parkstad
-
SGGZ
-
De contactgegevens van de patiënt inclusief telefoonnummer
-
Handtekening en AGB-code (huis)arts en praktijkstempel
Om een goede afweging te kunnen maken of uw patiënt bij ons op de juiste plek is moet uw verwijzing bestaan uit onderstaande elementen:
-
Verwijsaanvraag
-
Hoofdklacht + korte toelichting
-
Behandelverleden (indien van toepassing)
-
Crisisgevoeligheid en eventueel risicogedrag (o.a. agressie, suïcidaliteit)
-
Somatisch gegevens die van belang kunnen zijn
-
Medicatie-overzicht
-
Middelen gebruik actueel en in verleden
-
Kopieën van eerder intake- en ontslagbrieven van eventuele eerdere behandelingen
Op deze manier zorgen we samen voor een efficiënte doorstroom van uw patiënt.
In de toekomst zullen wij incomplete verwijzingen, dat wil zeggen verwijzingen waar één of meerdere van bovenstaande zaken ontbreken, terugsturen.
Alvast bedankt voor uw medewerking in deze.